Танцювальний карнавал.
Мета:, ознайомити з зразками танцювальної музики різних народів; поглибити уявлення учнів про танець, як один із видів
мистецтва;
розвивати вокально-хорові, слухацькі навички;
сприяти вихованню любові до музичної творчості різних народів.
Тип уроку: інтегрований.
Обладнання:
*комп’ютер;
* комп’ютерна
презентація;
*записи
музичних мелодій;
*фортепіано;
*О.В. Лобова. Підручник для 4 класу. Київ "Школяр" .
Хореографія - зрима музика.
О.М.Сєров.
Хід уроку.
Організаційний момент.
1.Вхід під музику Ф.
Шопена «Полонез»( 1 хв.)
Як
співати сядеш ти,
То
ведмедем не сиди,
Спину гарно випрямляй.
Вільно, впевнено співай. Руки, плечі, все звільняємо, Зручно, весело співаємо.
Як
співати сядеш ти,
Головою не верти.
Сядь гарненько, підтягнись
І
спокійно посміхнись.
2. Музичне вітання (1 хв.)
- Доброго дня! Доброго дня!
Тобі весна, рідна земля!
Сонце нам
шле привіт.
Доброго
дня, тобі світ!

3. Вокально-хорова робота.(5 хв.)
А щоб було веселіше на світі жити, виконаємо пісню
«Чобітки мої червоні»(с.76 підручника 4 клас
О.Лобова) виконуємо з ритмічним супроводом.
4. Повідомлення теми уроку.(5хв.)
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися
з танцювальною музикою, спробуємо довести,
що музика
не має кордонів.
А чи знаєте, ви, що Терпсихора - муза танцю. Іноді
вона буває
тихою, як лісовий струмочок, або ж стрімкою, як
весняний потік.
Ось, як вона про себе розповідає:
Мені підвладне все музичне,
І в танцях ліній, і рухів ідеал,
І грація струнких дівчат,
Коли у коло всі беруться,
Або на сцені плавно в’ються
,
Красою звеселяють зал
І тішать душу.
Ця музична
історія трапилася на Планеті Барвистої музики , у країні Загадкових Ритмів. Тисячі
сурмачів роз’їхалися всією планетою з
повідомленням:
Чекає вас палац дзеркал
На танцювальний карнавал.
Той, хто танці всі впізнає ,
Приз музичний здобуває!
Картка
реєстрації гостей танцювального карнавалу.
v Полька - чеський народний
танець у швидкому темпі
v Вальс-парний бальний
танець австрійського походження.
v Лезгинка-швидкий
енергійний танець, поширений серед кавказьких народів.
v Полонез - старовинний бальний польський танець урочистого характеру.
v Гопак-український
народний танець.
5. Музичні творчі завдання.(15хв.)
Першим до зали увійшов
поважний красень у вишуканому вбранні. Його урочисті кроки чергувалися з
галантними поклонами, а музика
нагадувала хід.
І сьогодні , як колись ,
відкриваю я бали.
Каже вам моє ім’я,
що приїхав з Польщі я. Твір
великого польського композитора Ф. Шопена «Полонез» став своєрідним музичним
символом Польщі. Саме таким танцем відкривали бали, а ми - наш сьогоднішній урок.
Зустрічайте наступного гостя:
Маю я таке ім’я, що здається - з Польщі я.
А я – Чехії дитина і по – чеські -
«половина»
Російський композитор С.Рахманінов написав «Італійську польку»
Послухайте музику. Доберіть до прослуханої вами музики ритмічний супровід.
А тим часом у коло вступив кавалер з
дамою у атласній бальній сукні.
Жив у Австрії мій дід, там
з’явився я на світ,
А тепер вже кожний знає,
як натхненно я кружляю.
Зараз підхоплю я вас -
щоб запам’ятали…….вальс.
(Учитель виконує вальс О. Жилінського . Діти імпровізовано
танцюють).
.
Раз-два-три, раз – два - три, раз –
кличе, кружляє, захоплює нас.
Раз-два-три, раз - два - три, раз -
ніжний чарівний
задумливий вальс.
Тільки припинилось лагідне кружляння - до центру зали
подалася чорноока красуня - швидка і нестримна , наче гірська річка:
Я донька свого народу
дагестанського я роду
І гаряча, мов вуглинка,
А звуть мене….лезгинка.
Пройшлася у запальному ритмі - і загубилася серед гостей.
Раптом зазвучали веселі бубни,
мелодійні скрипки, і перед публікою з’явився бравий парубок у вишиваній сорочці
й червоних шароварах. Та як топне ногою:
Маю я вкраїнську вдачу:
коли сумно я не плачу!
Щоб усі уміли так –
Розучіть гопак.
(Учитель грає, діти імпровізовано танцюють).
Всі загадки відгадали. А зараз-музичний подарунок –дискотека.
6.Фізкультхвилинка. (5 хв.)
Ой як було у народі,
хоч було і так і сяк,
В українців танець зроду був не лише наш гопак.
Раз-два, - танець новий , може
рок ,а може твіст
Як танцюють наші ноги, то
в кота танцює хвіст.
Слухайте музику і танцюйте
.(А.Данилко «Ой не будемо горювати, будемо танцювати.)
7.Підсумок уроку.(5 хв)
Проведення гри «Художник»
Пригадайте назви танців , які
звучали на уроці, в яких країнах вони народилися , в яких кольорах ви їх
бачите.
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
1)
![]() |
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
||||||||
|
|
|
|
|
2)
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
3)
![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
|
|
|
|
|
|
4)
Які сучасні танці ви любите ?
Технологія «Незакінчене речення»
*танець -… хвилюючий і прекрасний вид мистецтва.
*танець - …емоційна насолода;
*танець - …розвиває почуття ритму;
*танець -… позитивно впливає на здоров’я.
Терпсихора - богиня танцю - панує над усім світом,
випромінюючи щедру любов до людини, животворну теплоту і щирість, невгасиму
віру в сонячне майбутнє.
8.Домашнє завдання: (2 хв.)
*слухати музику за власним вибором;
*придумати рухи до улюбленого танцю;
*подивитися
фільм «Танцюрист диско».
Швидко спливають хвилини ,
От і прощатись пора
Я на прощання вам зичу :
Щастя , любові , добра!
9. Вихід із
класу під супровід танцю « Ленька – енька
»(1 хв).
Немає коментарів:
Дописати коментар