середа, 7 вересня 2016 р.
Колеги! Пропоную прочитати і прокоментувати.
Автор: Хелен Е. БакліМаленький хлопчик почав ходити до школи. Слід сказати, що був
він зовсім маленьким. А школа − дуже великою. Але, коли малий виявив, що може потрапити
у свій клас прямо з вулиці, щастю його, здавалося, не було меж! … І школа
перестала здаватися такою великою.
Одного ранку, коли хлопчик вже освоївся у школі, вчителька сказала:
− Сьогодні ми будемо малювати картинку.
− Добре! − подумав маленький хлопчик. Йому подобалося малювати картинки.
Малювати він міг, що завгодно: левів і тигрів, курей і корів, потяги і
кораблі...
Тож він витягнув свою коробочку з кольоровими олівцями і почав малювати.
Але вчителька сказала:
− Зачекай. Ще не час.
Вона зачекала, поки всі приготуються, і продовжила:
− Зараз ми будемо малювати квіти.
Добре! − подумав маленький хлопчик. Йому подобалося малювати квіти.
І він почав малювати чудові рослини… Рожевим, оранжевим і блакитним олівцями.
Але вчителька сказала:
− Зачекай. Я покажу тобі, як це слід робити.
І намалювала на дошці квітку − червону із зеленим стеблом.
− Ну от, − сказала вчителька, − тепер ви можете починати.
Маленький хлопчик уважно роздивився на квітку вчительки. Тоді поглянув на свою…
Його квітка подобалася йому більше, але він не сказав цього. Він просто
перевернув аркуш і намалював квітку так, як показала вчителька: червоною із
зеленим стеблом.
Наступного дня, коли маленький хлопчик сам відчинив вхідні двері, вчителька
сказала:
− Сьогодні ми будемо ліпити з глини.
− Добре! − подумав маленький хлопчик. Йому подобалася глина. Він міг багато
чого зробити з неї: змій і сніговика, слона і мишу, автомобілі...
І він почав м'яти глину.
Але вчителька сказала:
− Зачекай. Не розпочинай ще.
І вона зачекала, поки всі підготуються.
− Зараз, − сказала вчителька, − ми будемо робити мисочку.
− Добре! − подумав маленький хлопчик. Йому подобалося робити миски, і він
взявся ліпити.
Але вчителька сказала:
− Зачекай. Я покажу тобі, як потрібно.
І вона показала всім, як це робиться.
− Ну от, − сказала вчителька, − тепер можете починати.
Маленький хлопчик подивився на мисочку вчительки, тоді − на свою. І вона
сподобалася йому більше, та він не сказав цього. Він просто взяв свій шматок
глини і сформував виріб, як показала вчителька. Це було глибоке блюдо.
І доволі швидко маленький хлопчик навчився чекати, спостерігати і робити так,
як показувала вчителька. Більше він нічого не робив сам.
А потім сталося ось що… Маленький хлопчик і його сім'я переїхали до іншого
місто, і маленькому хлопчикові довелося піти в іншу школу.
Ця школа була навіть більшою, ніж попередня, і в ній не було дверей, що вели з
вулиці прямо у його клас. Тож, щоб туди потрапити, йому доводилося підійматися
високими сходами.
Першого дня у новій школі вчителька сказала:
− Сьогодні ми будемо малювати.
− Добре! − подумав маленький хлопчик і почав чекати, коли вчителька скаже йому,
що робити. Але вчителька нічого не сказала. Вона просто ходила по класі.
Підійшовши до маленького хлопчика, запитала:
− Хіба ти не хочеш малювати?
− Хочу, − відповів він. − А що ми будемо малювати?
− Не знатиму, поки ти не намалюєш, − сказала вчителька.
− А як мені робити це? − запитав маленький хлопчик.
− Як тобі подобається, − відповіла вчителька.
− І будь-яким кольором? − поцікавився маленький хлопчик.
− Так, будь-яким, що тобі до вподоби. Якщо кожен намалює одну і ту ж картинку,
з однаковими квітами, як же я дізнаюся, хто що намалював?
− Не знаю, − відповів маленький хлопчик і почав малювати рожеві, помаранчеві та
блакитні квіти.
Йому сподобалася його нова школа − нехай у ній і не було дверей, які б вели
прямо з класу на вулицю!Факт: за
дослідженнями британських вчених, у дітей до 8-річного віку через сучасні
системи виховання та освіти втрачається 80 % їхнього творчого потенціалу.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар